הולכות על גבוה

לפני כמה עשורים לא היינו מודעות להרבה דברים שאנחנו יודעות היום על נעליים ועל הקשר בין נעליים לבין בריאות ואפילו מצב רוח טוב. רגע לפני שאתן מתחדשות בזוג נעלי ערב מהממות, ריכזנו עבורכן כמה טיפים חשובים שיעזרו לכן ללכת על בטוח בכל פעם שאתן הולכות על גבוה.

אז מה בסך הכל אנחנו רוצות מהעקבים שלנו?
1. יציבות. מדדי את הנעליים ועמדי בהן. עכשיו נסי לעקם קלות אתל הקרסוליים. לא לעקם באמת, רק הניעי אותן מעט כדי לראות אם הנעל מאפשרת את זה. עם העקבים מתנדנדים בקלות זה סימן אזהרה. בהליכה בנעליים שאינן יציבות, את עלולה לעקם את הקרסול באמת, בצעד קטן של חוסר תשומת לב.
2. נחיתה. הניחי את הנעל על שולחן והרימי מעט את צידה החיצוני. עכשיו שחררי את האחיזה בנעל ובדקי כיצד היא נחתה על המשטח. אם הנעל מתייצבת בקלות זה סימן טוב.
3. גמישות. בדקי אם הסוליה נוחה באזור שתחת כרית האצבעות בכף הרגל. נעל גמישה באזור הזה תהיה נוחה ובריאה יותר להליכה.
4. תמיכה. וודאי שאזור העקב קשיח, וכמוהו גם האזור שמחבק את העקב. תמיכה נכונה לכף הרגל חשובה מאוד ומשפיעה על תחושת הנוחות הכללית בטווח הארוך, למרות שלא תמיד מרגישים בחסרונה במהלך מדידה קצרה בחנות נעליים.
5. עובי סוליה. בנעלי עקב עם סוליה קדמית דקה, הקפידי שהסוליה איננה דקיקה מדי. סוליה דקה מבודדת פחות טוב בין הרגל לקרקע והרבה פחות נוחה להליכה ממושכת.
6. חלוקת עומס. וודאי שכאשר את עומדת, לחץ המשקל מתחלק בין חלקה הקדמי של סולית הנעל לבין העקב, או נוטה לכיוון העקב. מצב שבו כל העומס מתרכז בחלקה הקדמי של כף הרגל מאוד לא מומלץ.
7. מנח. אם בנעל שעל הפרק לא כל שטח הסוליה והעקב נוגע ברצפה במצב עמידה, הכניסי יד לאזור "הגשר" שלא בא במגע עם הרצפה ולחצי עליו. חוסר גמישות בחלק הזה של הנעל הוא בד"כ יתרון.


תתחדשי!
חפשי בקטלוג הנעליים

תגובות

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מבצעים ועדכונים: