המילה האחרונה בנעליים

מסתבר ש"שיא האופנה בנעליים" זה לא משהו חד משמעי – תלוי את מי שואלים ומתי. ההסבר לתופעה הזאת הוא העובדה שלכל דגם אופנתי יש כמה שיאים שונים במהלך מחזור החיים שלו. בהתחלה רואים אותו רק בראש הפירמידה- באירועי אופנה נחשבים, בחנויות של מעצבי העל ועל מובילי דעת קהל. בהמשך הוא מגיע למגזינים ולחנויות בוטיק ואז מתחילים לראות אותו יותר. אח"כ לרשתות האופנה ובעצם לכל פינה, ולבסוף גם לבזארים ואפילו לשווקים, שם הוא מוצע למכירה בצד מוצרי צריכה זולים במיוחד.

בתחילת הדרך, להיט הנעליים התורן מיוצר בתפוצה מוגבלת. בהמשך הכמות עולה ועולה עד לשיא השימוש (שלא תמיד מסונכרן עם שיא האופנה), ולאחר מכן הכמות הולכת ופוחתת.
למה זה קורה בעצם? יש 2 כוחות עיקריים שמשפיעים על מחזור החיים האופנתי, ומשתקפים בסופו של דבר בחלונות הראווה של חנויות נעליים:
1. מעצבי הנעליים המובילים בעולם, אלה שלרוב מכתיבים את צו האופנה, מעדכנים את הקולקציה שלהם בכל עונה. מה שמתחיל אצלם מתפשט בהדרגה לתחתית הפירמידה.
2. נעליים הן מרכיב משמעותי בהופעה ובעיצוב האישי של מי שנועל אותן. כאשר דגם אופנתי של נעליים הופך לנחלת הכלל, הוא מאבד מהאמירה הייחודית שלו ומפנה מקומו לדגם התורן הבא.

עקומת גאוס משקפת בצורה טובה את הלך מחזור החיים של דגמי נעליים אופנתיות, למעט מה שמוגדר כדגמים קלאסיים- נעליים שהן כאן כדי להישאר...


חפשו בקטלוג הנעליים

תגובות

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מבצעים ועדכונים: